Weasel Softwaren vuosi 2021: huimaa kasvua, lisää osaajia ja uusia asiakkaita

Vuoden 2021 aikana Weasel Software teki isoja laajennuksia. Avarampiin toimitiloihin muutettiin sekä Turussa että Helsingissä, uudet toimipisteet avattiin Lappeenrantaan ja Tampereelle, ja lisäksi henkilöstön kokonaismäärä kasvoi kolmanneksella.

Kaiken takana on kasvu: yrityksen toteutunut liikevaihto oli vuoden 2021 lopussa 2,8 miljoonaa euroa. Se tarkoittaa 136% kasvua vuoteen 2020 verrattuna. Tulos viime vuodelta oli 14% liikevaihdosta, eli 400 000 euroa ennen veroja,

“Näistä numeroista olemme todella ylpeitä, ja ne ovat erinomaisten työntekijöidemme saavutus! Olemme sisäisten tyytyväisyyskyselyidemme perusteella myös onnistuneet työnantajana: 100% työntekijöistämme suosittelee Weasel Softwarea työpaikkana, ja moni viime vuonna mukaan liittynyt onkin löytänyt firmaan tällaisen suosituksen kautta”, kertoo toimitusjohtaja Juha Laurila.

Weasel Software osallistui syksyllä Kasvu Open 2021 -tapahtumaan, jossa se rankattiin Suomen Top 60 -kasvuyritysten joukkoon.

Uusia asiakkaita, pitkäaikaisia kumppaneita

Kuluneen vuoden aikana yritys solmi useita pitkiä kehitys- ja ylläpitosopimuksia. Uusia merkittäviä loppuasiakkaita ovat muun muassa Laurea Ammattikorkeakoulu, Puolustusvoimat ja Väylävirasto.

“Julkishallinnon projektit ovat alusta alken olleet merkittävä osa Weasel Softwaren toimintaa. Näistä onkin muodostunut meille vuosien mittaan hyviä, pitkäaikaisia asiakkuuksia, mikä puolestaan auttaa meitä referensseinä myös uusien sopimusten tekemisessä”, Laurila toteaa.

Lisäksi monien pitkäaikaisten asiakkaiden projektit jatkuvat menestyksekkäästi: esimerkiksi Eläketurvakeskus, Valtioneuvoston kanslia ja Turun kaupunki jatkavat yhteistyötä Weasel Softwaren kanssa, sekä olemassaolevilla että uusilla projekteilla.

Yritys on parin viime vuoden aikana ottanut määrätietoisesti haltuun erilaisia joukkoliikenteen palveluihin ja järjestelmiin perustuvia hankkeita ja projekteja. Esimerkiksi Turussa jo käyttöönotettua linja-autoliikenteen aikataulujen hallintajärjestelmää ollaan muotoilemassa jo lähes kymmenelle suomalaiselle kaupungille ja kunnalle sopivaan muotoon. Joukkoliikennepuolella Weasel Softwaren pitkäaikaisia asiakkaita ovat esimerkiksi TVV Lippu- ja maksujärjestelmät Oy, sekä useat paikalliset joukkoliikenneyhtiöt.

Myös kumppaniverkoston kehittäminen ja laajentaminen oli viime vuoden aikana onnistunutta.

“Monet nyt toteutuneista hyvistä asioista ovat kumppaniverkostomme kanssa yhdessä toteutettuja. Viime vuonna teimmekin asiakasyhteistyötä peräti viidentoista yrityksen kanssa”, Laurila sanoo.

Uusia työntekijöitä tarvitaan

Weasel Software on täysin työntekijöidensä omistama yritys. Osakkaina on tällä hetkellä jo parisenkymmentä työntekijää, ja vuosittain joukkoon on mahdollista liittyä mukaan.

“Mahdollisuus päästä osakkaaksi ja tehdä työtä “itselle” on alusta alkaen ollut yrityksemme keskeinen toimintatapa. Se on merkittävä houkutin tulla meille töihin, toistuva motivaattori hoitaa arkipäivän hommat hyvin ja iso sitouttaja jokaisen miettiessä omaa urakehitystään”, Laurila huomauttaa.

Vuoden 2021 aikana yrityksen henkilöstömäärä kasvoi kolmanneksella: kun vuoden alussa tekijöitä oli 19, vuoden viimeisenä päivänä palkkaa maksettiin jo 32:lle. Tämä näkyy paitsi tarpeena isommille toimitiloille, myös signaalina siitä, että työnantajamielikuva on kohdillaan.

“Meillä tekijöitä houkuttelee matala hierarkia, mahdollisimman vähäinen byrokratia ja työntekijöiden suuri vapaus valita omat asiakkaansa, projektinsa ja työn tekemisen tapansa. Toki kyseessä on jatkuva prosessi, jossa haluamme parantaa tekemistämme – siksi käytämme aikaa työstäen sitä aktiivisesti koko henkilöstön voimin”, Laurila kertoo.

Laurila korostaa, että hyviä tekijöitä etsitään jatkuvasti lisää yrityksen riveihin.

“Voisimme palkata kymmenen taitavaa – ja porukkaan sopivaa – kehittäjää vaikka tältä istumalta”.

Weasel Software Oy on voimakkaasti kasvava suomalainen ohjelmistoyritys, jonka omistavat sen työntekijät. Toteutamme ohjelmistoprojekteja, tarjoamme niihin liittyviä palveluita ja tarjoamme asiantuntijoitamme erilaisiin ohjelmistokehityksen rooleihin. Pitkäaikaisia ​​asiakkaitamme ovat muun muassa Liikennevirasto, Valtioneuvoston kanslia, Eläketurvakeskus ja useat paikalliset joukkoliikenneyhtiöt.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Hanna Roihuvaara, Head of Communications