Laurea AMK:n opiskelijoita kannustetaan valmistumaan tavoiteajassa – palvelua ylläpitää ja kehittää Weasel Software Oy

Laurea-ammattikorkeakoulun noin 10 000 opiskelijaa pääsee jatkossa hyötymään Opettajatuutorin työpöytäpalvelusta, jonka taustalla ylläpitäjänä ja kehittäjänä on Weasel Software Oy. Weasel Software Oy valittiin tarjouskilpailussa palvelun sopimustoimittajaksi. Yritys vastaa sovelluksen kehittämisestä ja ylläpitotyöstä vuoteen 2025 asti.

“Palvelun avulla opetus- ja ohjaushenkilöstö saa reaaliaikaista tietoa sekä yksittäisen opiskelijan että koulutusryhmien opiskelijoiden opintojen etenemisestä. Näin ohjaushenkilöstö pystyy jo varhaisessa vaiheessa tunnistamaan sekä opiskelijat, joiden opintojen eteneminen on hidastunut että opiskelijat, jotka etenevät viiteryhmäänsä nopeammin”, kertoo sovelluksen pääkäyttäjä Päivi Aho Laurea AMK:sta.

Opinnoissaan hidastuneille tarjotaan ohjauksellisin keinoin tukea opiskeluun. Nopeammin eteneville puolestaan tarjotaan “kiihdytyskaista”, jolloin nämä opiskelijat voivat valmistua nopeutetussa aikataulussa.

Weasel Softwaren tavoitteena on kehittää palvelua helppokäyttöisemmäksi, selkeämmäksi ja turvallisemmaksi.

Sovelluskehitystä pilviympäristössä

“Sovelluskehitys ja erilaiset integraatiot pilviympäristöissä ovat meidän ydinosaamisaluettamme ja siksi olemme erittäin iloisia, että pääsemme auttamaan Laureaa tässä projektissa”, toteaa Weasel Software Oy:n toimitusjohtaja Juha Laurila.

Opettajatuutorin työpöytäsovellus on toteutettu verkkopalveluna Microsoftin tekniikoita hyödyntäen, Azuren pilvipalveluna. Toteutusta tehdään pääosin .Net ohjelmointina, hyödyntäen laajasti erilaisia Azuren palveluita, kuten Azure DevOpsia, Azure SQL tietokantoja ja Data Factory analytiikka- ja raportointipalveluja. Sovelluksen ennustemallit on toteutettu käyttäen Python-ohjelmointikieltä.

“Opiskelutietojen käsittely ja analysointi avaa mielenkiintoisia näkymiä tämän hetken opiskelumaailmaan ja opintojen ohjaukseen. Samalla virkoaa muistoja omista opiskeluajoista, vaikka niistä jo hetki onkin”, sanoo projektin kehitystiimissä työskentelevä Azure- ja data-asiantuntija Mikko Tanner.

Opettajatuutorin työpöytä on Laurealle tärkeä työkalu opiskelijoiden etenemisen seurantaan, minkä vuoksi palvelun tavoitteena on olla käytettävissä kaiken aikaa, vuoden jokaisena päivänä. ​

Lue lisää toteuttamistamme asiakastöistä: https://weaselsoftware.fi/asiakkaitamme/

Weasel Software Oy on voimakkaasti kasvava suomalainen ohjelmistoyritys, jonka omistavat sen työntekijät. Se toteuttaa ohjelmistoprojekteja, tarjoaa niihin liittyviä palveluita ja välittää asiantuntijoitaan erilaisiin ohjelmistokehityksen rooleihin. Yrityksen pitkäaikaisia ​​asiakkaita ovat muun muassa Liikennevirasto, Valtioneuvoston kanslia, Eläketurvakeskus ja useat suomalaiset joukkoliikenneyhtiöt.